Brahe Media

Vanliga frågor

Generella frågor

Bokbörsen har en inbyggd sökfunktion. Men för att hitta böcker som säljs av Brahe Media Handelsbolag så måste du välja ”Sökalternativ” och sedan skriva Brahe Media Handelsbolag i rutan märkt ”säljare”. Du kan också använda sökfunktionen på vår hemsida under menyn ”Böcker”.

Det bästa är om du kontaktar oss direkt om du har frågor.

Bokbörsen erbjuder öppet köp i 21 dagar. Om du har fått fel bok eller om du inte känner dig nöjd med bokens skick så kan du ångra köpet och returnera boken. 

Obs. Du bekostar själv returfrakten om du ångrar ditt köp.

Varje annons har en gradering av bokens skick. Det är trots allt begagnade böcker som vi säljer och vissa är mer slitna än andra, antingen av tidens gång eller hur de har förvarats/behandlats.

Vi graderar böckernas skick enligt följande.

Nyskick (As New; Mint): Boken är i samma skick som när den lämnade tryckeriet.

Nära nyskick (Fine): Boken är av allt att döma oläst och har inga defekter, men genom normal hantering har den tappat lite i yttre glans.

Mycket gott skick (Very Good): Boken har lästs och hanterats med stor aktsamhet. Enstaka smärre defekter, som ägarsignatur och glesa blyertsunderstrykningar, beskrivs.

Gott skick (Good): Normaltillståndet för läst bok utan allvarliga brister. Mindre defekter beskrivs.

Hyggligt skick (Fair): Här kan man förvänta sig enstaka allvarliga defekter, t.ex. fula under-/överstrykningar och anteckningar, trasiga försätts, revor i omslag, lösa bind etc. som noggrant beskrivs.

Dåligt skick (Poor): Texten är komplett och läsbar.

Ev. löst skyddsomslag brukar graderas för sig.

Om du inte hittar en bok som du söker hos oss kan du kontakta oss”

Vi har hela tiden ett boklager som vi ständigt lägger in som annonser på Bokbörsen. Vi kan alltså ha just din bok även om den ännu inte finns att köpa genom Bokbörsen.

När vi säljer böcker genom Bokbörsen så får vi särskilda villkor för frakt av försändelsen som är mycket billigare än vad vi själva kan erbjuda. Så det bästa är att beställa genom Bokbörsen eller hämta direkt i vår butik.

Betalning och frakt

Bokbörsen använder sig av faktura eller förskottsbetalning.

Vid faktura så får du en faktura i din beställning och även på e-post. Du har 21 dagar på dig att betala. Du kan betala genom swish eller bankgiro. Du skriver ditt faktura nummer som meddelande när du gör din betalning. Ett faktura nummer kan se ut så här, ”628686”.

Du kan även få förskottsbetalning. Då måste du betala din beställning innan vi skickar den. Läs mer på Bokbörsen.se om varför du måste betala förskott.

Bokbörsen har en enhetsfrakt vilket innebär att oavsett hur många böcker du beställer så betalar du samma avgift i frakt för hela din beställning. Bokbörsen ändrar ibland priset på enhetsfrakten så det kan vara bra att kontrollera vilken frakt det är just nu när du gör din beställning. 

När denna text skrevs var enhetsfrakten 62 kronor.

När du gör en beställning på Bokbörsen så skickar vi vanligtvis din beställning kommande vardag. Leverans med DB Schenker eller Postnord är sedan oftast 1-2 vardagar.

Om du inte fått din beställning inom en vecka så kontakta oss så utreder vi!

Om du inte hämtar ut ditt paket från ditt ombud inom 14 dagar så returneras paketet till oss och din beställning annulleras. Vill du fortfarande ha boken måste du då beställa den igen. Lägg märke till att vi som säljare straffas och tvingas att betala frakten för ditt paket om du inte hämtar ut det. Därför är det viktigt att du hämtar ut ditt paket innan det returneras.

Om du glömmer betala din faktura till förfallodatum så skickar vi en påminnelse via e-post. Om du fortfarande inte betalar din faktura så lämnar vi den till Capitum AB för inkassohantering och då tillkommer även ränta och påminnelseavgift.

Det händer ofta att våra kunder råkat betala sina fakturor flera gånger. Vi hör alltid av oss och försöker ge tillbaks de pengarna du har betalat för mycket. Märker du att du har råkat betala två gånger så får du gärna själv höra av dig till oss.

När betalning sker genom swish så kan vi enkelt returnera det felaktiga beloppet. Men när betalning sker till bankgiro behöver vi dina kontouppgifter för att kunna betala tillbaks dina pengar. Vi hör då av oss via e-post.

Denna hemsida använder "cookies". Genom att fortsätta så godkänner du användningen av "cookies" på denna hemsida.